Pitch deadline:

YiP

By JCDeSanctis

Belongs to pitch: Young in Prison

“THROW
CREATIVITY IN PRISON!”

Vrijheid is een sleutelwoord bij creativiteit. De vragen die het eerste contact met de bovenstaande titel oproept,
zal zijn: waarom zou je creativiteit in de gevangenis moeten gooien? “Wat heeft
creativiteit misdaan?” Je bedenkt je vervolgens hoe het zal zijn als alle
creativiteit in de wereld opgesloten zou zijn. Dan zou de wereld een heel stuk saaier en misschien wel grauwer zijn. Dat wil
je niet hebben natuurlijk! Een hele controversiële uitspraak dus. Of toch niet?
Vanuit deze nieuwsgierigheid zal je
gaan zoeken naar de bedoeling van dit geheel 

Je kan een persoon fysiek opsluiten, maar zijn geest
niet. Toch kan het zo zijn dat door fysieke opsluiting je geest ook vast komt
te zitten. Gebrek aan inspiratie is
hier de oorzaak van, met als gevolg talent
waar niks mee gedaan wordt. Het is je eigen keuze hieraan toe te geven. Je moet
echter wel sterk in je schoenen
staan om je hiertegen te verzetten. Kleine
dingetjes waardoor je even kan vergeten dat je gevangen zit kunnen een heel
groot verschil maken. Voor deze kinderen zijn het deze creatieve workshops. Deze creativiteit
geeft de kinderen inspiratie om na het gevangenis leven kansen voor zichzelf te creëren. Dus gooi creativiteit in de gevangenis!

Binnen
ons concept willen we beroep doen op
bekende creatieve personen. Denk hierbij aan:-       
zangers-       
rappers-       
dansers-       
kunstenaars-       
filmmakers-       
acteurs-       
modellen

Het is
de bedoeling dat sommige van hun ook een hoofdrol in de virals krijgen. Hierin
zou eventuele een samenwerking met een programma als RTL Boulevard mogelijk zijn (Voorbeeld: Javier Guzman & Erik
Kessels). We zaten zelf te denken aan een hele reeks van arrestaties. Uiteindelijk
zal YiP verantwoordelijkheid nemen
voor de virals en het verhaal wat er aan vast zit (zie cursief gedrukte tekst boven). De site zal hierbij ook genoemd worden. Vanuit de virals zouden we nog
verder de samenwerking aan kunnen gaan.
Je gooit de creatievelingen dus letterlijk in de bak om in Suriname een
stand-up comedy show te geven (Javier Guzman). Of in Colombia een fotoreportage
te maken van de workshops (Erik Kessels). Deze fotoreportage zou eventueel ook
weer geveild kunnen worden.

In de viral
zal bovendien een glimp van het T-shirt
te zien zijn. De vraag zal aan bekende creatieve personen ook zijn het T-shirt
te dragen tijdens speciale gelegenheden waar veel pers aanwezig zal zijn. Bovendien
kan iedereen via de site het “THROW CREATIVITY IN PRISON!” T-shirt kopen
waarmee ze ook financieel bijdragen aan YiP.

Het doel is het creëren van een
movement met als naam: THROW CREATIVITY IN PRISON!

Uiteraard
kan men lid worden van de movement op online platforms via social media als Facebook en Hyves.

(Als
extra middel hebben we ook het zebrapad)

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo