#WTHACK

By BrittevandenHeuvel

Belongs to pitch: Mijndomein

Briefing

Ontwikkel een campagne die leidt tot positieve reuring rondom de parking pages waar een bepaalde waarde zit voor klanten en voor Mijndomein. And above all, let’s have some fun!

-creëer sympathie, een positieve reuring rondom het merk.
-creëer waarde, voor klanten en voor Mijndomein.
-maak domeinnamen weer sexy en zorg dat mensen zin hebben om mee te doen.

Insights

Om positieve reuring en participatie te stimuleren geloven wij dat gamification een onderdeel moet zijn van de campagne. Dit willen we, in deze Netflix era, doen door een spannende minifilm te maken waarin de klanten van Mijndomein kunnen participeren. Ze krijgen als klant exclusieve toegang tot deze film/game. Door mee te spelen krijgen ze de kans om iets te winnen dat voornamelijk voor de ondernemende geest van de klanten een goede prijs zal zijn én daarnaast meer brand awareness voor Mijndomein creëert, namelijk; een jaar lang gratis leaseauto van mijndomeinauto.nl.

Concept

#WTHACK!?
Los de hack op met jouw domein!

The main event
Eigenaren van een parking page krijgen een e-mail met een uitnodiging voor dé première van #WTHACK. Een exclusieve korte film, die alleen te bekijken is op de parking pages van Mijndomein. Deze uitnodiging laat een korte video zien waarin een personage uit de film de ontvangers oproept om de hack te kraken. Als ze meedoen en het lukt, maken ze kans op een vette prijs.

De korte film laadt full screen in een videoplayer op de parking pages. We zien 6 (bekende) acteurs als personages met een knipoog naar het bekende spel Cluedo. Waarbij ze kleding in bepaalde kleuren dragen en een naam hebben die hiermee correspondeert. Maar dan in modern day & age ‘2.0’, waarbij de personages afhankelijk zijn van hun webpagina’s.

Het probleem is dat ze door een hack geen gebruik kunnen maken van hun webpagina’s.
De domeineigenaren worden achter hun scherm uitgedaagd om deze hack op te lossen. Ze krijgen clues te zien die leiden tot de oplossing (nl. een mol in het gezelschap is de hacker!). In een hoek van de videoplayer heeft de speler een klein digitaal kladblokje waarop clues genoteerd kunnen worden.

Aan het einde van de film roept een van de personages de speler op om te helpen de hack op te lossen. Vervolgens verschijnt er een pop-up in beeld waarin de kijker zijn/haar oplossing kan intikken. Wanneer de juiste oplossing is ingevoerd, gaat het verhaal verder waarbij de mol ontmaskerd wordt en de hack uiteindelijk opgeheven. You saved the day! En daarom maakt iedereen die het mysterie oplost kans op een jaar lang autorijden via mijndomeinauto.nl. 
Een nader te bepalen aantal prijzen worden verloot onder de krakers van #WTHACK.

Buzz creëren
We laden #WTHACK groot op social media in de vorm van een vette trailer in de week voordat de film live gaat op de parking pages. Er staat iets te gebeuren, mensen worden nieuwsgierig en willen weten WHAT THE HACK dit is?! Eventueel rollen we via advertenties de campagne groter uit en roepen we mensen (met of zonder domeinnaam) op mee te doen. “Jouw domeinnaam kan een verschil maken!” Mensen zonder domeinnaam strikken we om nog snel een domeinnaam aan te maken voor 1 euro (nieuwe klanten!). We claimen daarnaast de hashtag en stimuleren deelnemers te posten over hun prestaties via #WTHACK.

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo