KPN Terug-naar-toen-feestje

Hoort bij de pitch: KPN

INZICHT:
Geluk is een waarde van korte termijn aan het worden. We putten ons geluk uit in de hoeveelheid likes en app'jes. Hierdoor worden we steeds slechter in het opbouwen van diepgaande menselijke relaties; een waarde van lange termijn.
(Simon Sinek, auteur en marketing consultant)

PROBLEEM:
Op festivals komen we onszelf tegen. De verslaving van het aantal likes op een goede festival foto hijgt in onze nek. Ook kunnen we niet thuiskomen zonder een reeks jaloersmakende snaps. We voelen een constante drang naar ons telefoon, soms tegen onze eigen zin in. Zijn we hier eigenlijk wel zo ‘vrij’ in? Oftewel, het geluk dat we uit een dagje festival halen, putten we steeds meer uit onze online beleving. Met als gevolg dat we onze échte omgeving, daar waar we écht geluk op lange termijn uit kunnen halen, vergeten.

DE OPLOSSING:
KPN presenteert:
Het terug-naar-toen-feestje!

KPN opent op diverse festivals een speciale offline area. Een feest op een festival, waarbij de bezoeker het gevoel krijgt 20 jaar terug in de tijd te gaan. Een feest zonder smartphones, Facebook en Shazam. Enkel toegankelijk zónder smartphone. Terug naar de tijd van wegwerpcamera’s, terug naar de tijd waar je dikke vette pech had als je je vrienden kwijt was. Terug naar de tijd van echt menselijk contact. Niet verbinden met de mensen op je scherm, maar met de mensen om je heen. Want KPN wil ook dat je in contact staat met de offline wereld om je heen.

HOE HET WERKT:
1. Je telefoon is je ticket
De area is enkel te betreden door - hou je vast - je telefoon in te leveren, die veilig opgeborgen en opgeladen wordt in een kluis. Even weg van alle digitale prikkels.

2. Terug in de tijd
In ruil voor de smartphone een onvergetelijke ervaring. Die ons herinnert aan waar het echt om draait in het leven: in verbinding staan met de mensen om ons heen. Datgene waar je geluk op lange termijn uit kunt halen. De gehele area zal dat gevoel doen versterken. Zo zullen er artiesten optreden die in de jaren 90 helemaal in waren, met een passende line-up per festival. Daarnaast zullen er verschillende activiteiten en attributen aanwezig zijn, passend bij deze tijd. Zoals polaroid camera’s, old school (bord) spellen en je outfit helemaal 90’s proof maken. Maar één ding staat centraal: de mensen.

3. Verbonden
Minder technologie, meer menselijk contact. Niet de eindeloze druk om te moeten reageren op een app’je, maar gewoon lekker kletsen met wie jij wil. Want KPN geeft om échte, menselijke verbondenheid. Alles mag, niks moet. Dit zal het gevoel van verbondenheid bevorderen. Menselijke emoties zijn tenslotte niet in pixels uit te drukken.

CONCLUSIE:
Met het terug-naar-toen-feestje laat KPN zien dat het niet enkel geeft om digitale verbondenheid, maar óók de menselijke verbondenheid.

Verbonden met elkaar. Verbonden door KPN.

Beelden bij deze case:

slide 1
slide 2
slide 3
slide 4
slide _5
slide 6
slide 7

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen