Pitch deadline:

NOS.nl - Dan is het nieuws

By Raphael

Belongs to pitch: NOS.nl

// RATIONALE
Vandaag de dag is er een overvloed aan nieuws op het Internet. Veel van deze berichten zijn echter onbetrouwbaar en missen enige vorm van context of ze zijn volslagen onbelangrijk. Dit zien we vooral terug op sociale netwerken als Twitter.

Nieuws kan hierdoor verkeerd geïnterpreteerd worden en zo een heel eigen leven gaan leiden. Ofwel: Men heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt.

De nieuwe NOS.nl website is als het ware één grote filter die ervoor zorgt dat jij het nieuws ontvangt dat belangrijk is. Kunnen we dit gegeven gebruiken om duidelijk te maken dat als je wilt weten wat er écht is gebeurd je op NOS.nl moet zijn?

// NOS.NL - DAN IS HET NIEUWS
De NOS introduceert een nieuwsfilter voor dé plek waar nieuws samenkomt: Twitter. Gedurende 24 uur kun je jouw eigen NOS nieuwsteam samenstellen bestaande uit redactieleden en oud nieuwslezers die alle berichten op jouw Twitter timeline controleren en filteren

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo