If i get a million likes...

By raouldroog

Belongs to pitch: SBS-Utopia Pitch

Rationale
Raoul Droog en Joran Backx

Binnen het programma Utopia is een taak van de deelnemers verschillende kleine bedrijven te runnen om zo inkomsten te verkrijgen. Deze bedrijven zijn toegankelijk voor de kijkers voor de verkoop van producten en diensten. Om meer awareness te creëren voor Utopia en haar bedrijven is het relevant ze onder de aandacht te brengen bij zowel de fans, als de niet fans!

Boodschap:
Let’s make a story to tell.

Creatief concept
Door het fenomeen ‘If I get one million likes’ dagen Utopia-fans de niet Utopia-fans uit om naar Utopia te gaan en daar vervolgens één van de bedrijfsactiviteiten bij te wonen.

De executie
Als Utopia fan daag je een vriend of bekende niet-Utopia fan uit voor een zelfde bedachte challenge. Via het platform kunnen de challenges geplaatst worden die vervolgens via Facebook verspreid kunnen worden om zo 50.000+ likes te verzamelen. Er zal hierdoor een enorme awareness ontstaan omdat ze hun challenge willen behalen. Het wordt gezien door fans maar ook door niet Utopia fans. Voorwaarden voor de challenge: het moet lef tonen, creatief zijn en minimaal één bedrijf in verwerkt zijn.

Media:
Facebook

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo