#koningvanutopia

By thomaskos

Belongs to pitch: SBS-Utopia Pitch

Rationale #koningvanutopia

Idee: Om meer aandacht te krijgen voor Utopia en om de omzet van de bedrijfjes te boosten is een inhaker voor één van de bedrijfjes niet genoeg. Deze inhakers worden enkel begrepen door de huidige kijkers van Utopia. Er moeten (1) meer mensen (nieuwe kijkers) warm gemaakt worden voor het programma én er moet (2) meer nadruk gelegd worden op het ‘geld verdienen’ zodat de huidige kijkers daar bewuster van worden. Op deze manier wordt de verkoop dubbel gestimuleerd.

Uitwerking: De overeenkomst tussen vrijmarkten op Koningsdag en de bedrijfjes binnen Utopia is ‘creatief geld verdienen’. Door middel van een meme met de hashtag ‘#koningvanutopia’ worden fans van Utopia gestimuleerd om via Social Media leuke foto’s en video’s te delen van mensen die op Koningsdag op een creatieve manier geld verdienen. Degene die delen maken kans om een dag ‘Koning van Utopia’ te worden en vele andere prijzen. Vrienden en kennissen van degenen die delen worden nieuwsgierig naar het programma en de actie en gaan meedoen met het delen van filmpjes, foto’s en de hashtag: ‘#koningvanutopia’,

Resultaten: (1) Een bezoek aan Utopia is een bewezen aantrekkelijke prijs, dus de prijs ‘Koning van Utopia’ is nog aantrekkelijker voor bestaande kijkers, maakt anderen nieuwsgierig en zorgt dus voor nieuwe kijkers.
(2) De bekendheid Utopia wordt vergroot middels Social Media: Het ideale middel voor het creëren van een ‘olievlek’ .
(3) Meer aandacht voor het concept van ‘geld verdienen’ binnen het programma stimuleert de verkoop van de bedrijfjes .

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo