Pitch deadline:

Kreatief met Knorr

By TIMBOOM

Belongs to pitch: Knorr x Ster Pitch

Knorr NL + Ster Extra app, What’s for dinner campaign. (W4D)

Tim Boom, tim.c.boom@gmail.com
Wietske Lutgendorff, wlutgendorff@hotmail.com

PROBLEEM
Elke dag kampen moeders met een probleem: Wat zal ik mijn gezinsleden vanavond voorschotelen?

OPDRACHT
Het probleem ligt tegenwoordig bij het uiterlijk van een gerecht. Mensen besteden te weinig aandacht aan het mooi maken van hun dagelijkse kost.

Daarbij is koken geen verplichting als moeder tegenover je gezin, koken hoort een bezigheid voor het gehele gezin te zijn. Hoe fijn is het wel niet om de gemaakte gerechten door te kunnen geven aan jullie kinderen?

INSIGHT
Generaties lang mocht er al niet gespeeld worden met eten. 
Knorr brengt hier nu verandering in.

RATIONALE
Door het hectische leven van vandaag de dag schiet het gezinsleven er wel eens bij in. Voor het gezin, of een alleenstaande vader of moeder valt het spelen met je kinderen bijna niet te combineren met het huishouden. Door toevoeging van Knorr en basis producten breng je het plezier terug van samen in de keuken staan en het samen creëren van een gerecht. Het gaat hier om het mooier maken van de standaard gerechten van Knorr; ingespeeld op emotie.

KERN CONCEPT
Het maakt niet uit wat je doet, met de smaak van Knorr zit het altijd goed.

Knorr staat zo achter haar producten dat er niet meer over de smaak nagedacht hoeft te worden, maar eerder creatief naar het eten gekeken kan worden: voorbeelden hiervan zijn food art en fun food.

CREATIEF CONCEPT
Creatief met Knorr.
Maak samen jullie eigen kunstwerk van het gerecht. Samen creëeren jullie (jonge gezinnen) fun food!

HOE, UITWERKING.
1. Op tv zie je als ouder de bestaande "wat eten we vandaag" commercial.

2. In de Ster extra app zien jullie welk kunstwerkje jullie samen kunnen maken en sharen van de bijpassende ingrediënten van een gekozen W4D gerecht.

3. Op het pakje word je uitgedaagd om samen meer uit je gerecht te halen.

4. Maak een foto van jullie creatie. Dit kan voor of na het koken. Een warme creatie of een koude creatie.
Knorr laat zoveel mogelijk over aan de gebruiker.

5. Share jullie creatie op Facebook of Instagram met de volgende hashtag's: #Kreatief of #Knorr.
Laat zien dat samen koken makkelijker en leuker is dan je denkt!

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo