A'dam kent A'dam

By remcobouwman

Belongs to pitch: Amsterdam Cares

A’dam kent A’dam

Doelgroep
6.500 geregistreerden (10% doen daadwerkelijk iets)

Opdracht
Bedenk een concept waarbij Amsterdam Cares de reeds geregistreerden bindt en activeert tot flexibel vrijwilligerswerk.

Idee: A’dam kent A’dam
Leer Amsterdam op een nieuwe manier kennen. Amsterdam is een grote stad waarin je bij wijze van spreken je buren nog niet eens kent. Amsterdam Cares biedt je de mogelijkheid de stad, maar vooral de inwoners van Amsterdam, te leren kennen. In de steeds snellere maatschappij waarin we leven, wordt het lastiger om stil te staan bij de mensen die hulp nodig hebben.

A’dam kent A’dam biedt je de mogelijkheid iets goeds te doen voor hulpbehoevende bewoners van Amsterdam, maar ook om snel en makkelijk contact te leggen tussen jou als jong professional en de hulpzoekende.

• Brievenbus →
In de instanties waar Amsterdam Cares mee werkt worden brievenbussen geplaatst, waar de hulpbehoevenden ideeën voor activiteiten in kunnen deponeren.
Creëer een gemeenschapsgevoel en geeft de hulpbehoevenden inbreng in de activiteiten door ze zelf te laten bepalen wat voor activiteiten ze willen doen

• Match app → A’dam kent A’dam
In de app geef je je interesses en skills aan op je profiel (profiel ook zichtbaar op website). De app stelt activiteiten voor die aansluiten op jouw profiel. Je kan via de app direct inschrijven op de kalender. Er zit ook een ‘chatroom’ in de app waarmee makkelijk contact kunt leggen met instanties die hun ideeën-bus activiteiten aanbieden.

• Kaart → “Hulpbehoevende nodigt je uit”
Vanuit instanties die activiteiten aanbieden worden persoonlijke kaarten geschreven die terecht komen bij Amsterdam Cares. Vervolgens verstuurt AC de kaarten naar geregistreerden. Er zijn kaarten van verschillende afzenders, en AC kiest specifiek kaarten uit voor bepaalde geregistreerden. In de kaart krijg je een persoonlijke uitnodiging van een hulpbehoevende om samen iets te gaan doen.

VB. Een oude dame uit een bejaardentehuis nodigt een geregistreerde uit om een kop koffie te komen drinken en te bingoën .


Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo