Together we make difference.

By chrissyvanderput

Belongs to pitch: Amsterdam Cares

Rationale: Amsterdam Cares
Duo: Chrissy van der Put
Stef Vugs

Klant
Amsterdam Cares een vrijwilligersnetwerk dat verschillenden soorten activiteiten faciliteert, waarbij ontmoeting tussen Young Professionals en hulpbehoevenden in Amsterdam centraal staat. Met flexibiliteit proberen zij zich te onderscheiden van andere vrijwilligersorganisaties.

Opdracht
Bedenk een budget-smart concept om (bestaande en nieuwe) vrijwilligers op langere termijn te activeren voor Amsterdam Cares.

Inzicht
Doordat Amsterdams Cares te veel flexibiliteit biedt, creëert dit afstand ten opzichte van een vrijwilliger. Als vrijwilliger heb je niets te maken met de organisatie. Je ziet/spreekt geen bekenden en op die manier sta je er alleen voor.

Strategie
De afstand tussen Amsterdam Cares en de vrijwilligers moet verkleind worden. De passieve vrijwilligers worden door middel van een persoonlijke boodschap benaderd.

Propositie
Alleen door samen te werken, maak je verschil zichtbaar.

Pay-off
‘Together we make difference.’

Concept
Er zijn 6500 vrijwilligers verspreid over Amsterdam. Daarvan zijn er maar 650 actief. Dit gegeven willen we visualiseren met een puzzel. De puzzel van Amsterdam heeft nu 650 puzzelstukjes. De ontbrekende stukjes zijn de passieve vrijwilligers. Deze groep mensen moeten het gevoel krijgen dat zij de puzzel compleet moeten maken. Amsterdam heeft jou nodig om het verschil in de puzzel te realiseren. De puzzel creëert het gevoel van betrokkenheid en het deel uitmaken van een goede daad.

Doelgroep
Passieve vrijwilligers die geregistreerd staan bij Amsterdam Cares.

Middelen
- Brief: In de brief zit een puzzelstukje met jouw naam. Dit puzzelstukje kun je plaatsen op het grote bord (de reuzenpuzzel). Door het puzzelstukje te plaatsen geef jij aan actief mee te doen aan Amsterdam Cares.

- Abri: De abri’s bestaan uit een serie van +/- 100 verschillende namen. De abri’s zullen vooral de aandacht trekken van mensen die hun eigen naam zien of juist de naam van iemand die ze kennen. Een foto maken en delen met die persoon is snel gebeurd.

- Guerrilla Bord: Zoals bij de brief wordt verteld, bestaat het bord uit een grote plattegrond van Amsterdam, bestaande uit 6500 puzzelstukjes. De reuzenpuzzel in de stad trekt aandacht van voorbijgangers en geeft erkenning aan vrijwilligers.

- Posters: Poster 1 visualiseert het profiel van de actieve vrijwilliger met zijn hulpbehoevende. Poster 2 staat centraal om Amsterdam compleet te maken met jouw unieke puzzelstuk.


Videos attached to this case:

De puzzel van Amsterdam

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo