AmsterdamCares

By michelleswinkels

Belongs to pitch: Amsterdam Cares

Door: Zjoske Michielsen en Michelle Swinkels

Inzicht:
Vrijwilligers worden niet persoonlijk genoeg benaderd, waardoor ze minder goed gestimuleerd en gemotiveerd worden om hulpbehoevenden te helpen.

It-takes-two-to-tango Strategy:
Je hebt beide partijen nodig (hulpbehoevende + vrijwilliger) om een activiteit te laten slagen. De hulpbehoevenden worden ingezet om vrijwilligers aan ‘t werk te krijgen.

Propositie:
Jij bent onmisbaar voor een hulpbehoevende.

Concept:
Zonder een vrijwilliger kunnen de ouderen niet sjoelen, kunnen de migranten hun Nederlands niet bijspijkeren en kunnen de daklozen geen kopje warme koffie drinken. Ons idee is om de 6500 leden van AmsterdamCares te activeren. We gaan ze laten zien hoe onmisbaar ze zijn. Dit doen we door ons vooral te richten op een persoonlijke benadering en persoonlijk contact tussen beide partijen.

Pay Off: Alles is aanwezig, alleen jij ontbreekt.

Middelen:
1. Uitnodiging
De hulpbehoevenden sturen vrijwilligers (uit de database van Amsterdam Cares) een persoonlijke uitnodiging. Dit zijn geen standaard saaie uitnodigingen, maar deze worden altijd verstuurd met iets ‘extra’s’. Zo wordt de drempel verkleint ja te zeggen op de vraag of de vrijwilliger mee wil doen.

2. Social Media
Als er een activiteit uitgevoerd wordt kunnen de vrijwilliger en de hulpbehoevende een foto uploaden van hun activiteit op de verschillende social media (facebook, twitter, instagram) van Amsterdam Cares. De vrijwilliger(s) wordt (worden) op deze manier bestempeld als Held(en) van de dag. De rest van Nederland kan via de social media zien hoe leuk het is om iets te ondernemen als vrijwilliger.

3. Straatpromotie
In buurten en wijken in Amsterdam waar veel ingeschreven vrijwilligers wonen zal in bushokjes en bij tramhaltes reclame gemaakt worden. Op deze manier worden ze eraan herinnerd dat ze ingeschreven staan bij Amsterdam Cares en daarnaast pik je misschien ook nog niet ingeschreven enthousiastelingen mee.

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo