Appreciation

By romario

Belongs to pitch: Amsterdam Cares

Rationale

Opdracht
Bedenk een budget-smart concept om (bestaande en nieuwe) vrijwilligers op langere
termijn te activeren voor Amsterdam Cares.

Insights
– Door het krijgen van een positieve reactie maken de hersenen
de stof endorfine aan. Hierdoor ontstaat een geluksgevoel.
– Wel doen werkt aanstekelijk.

Kern concept / big idea
Vrijwilligers activeren door de waardering van hulpbehoevende te communiceren.

Creatief concept
Hulpbehoevende geven door het tonen van waardering een reminder
voor het uitvoeren van vrijwilligerswerk.

Middelen
Facebook – We beginnen met het lanceren van een Facebook applicatie pagina.
Op de Wall of apprecitiation tonen hulpbehoevende hun waardering door middel
van videoboodschappen, foto’s of teksten. Met een tag ontvangt de vrijwilliger
deze boodschap en zien zijn Facebook-vrienden het ook.

Care App – Via de nieuwsbrief, Facebook en de website van Amsterdam Cares
wordt een nieuwe app geïntroduceerd. De app houdt bij wanneer jij een gaatje
hebt in je agenda en koppelt dit aan een komend vrijwilligers evenement.
Bij het deelnemen van een evenementen genereer je ‘Cares’ en worden met
toestemming door Amsterdam Cares als rewards geplaatst op je Facebook-profiel.
Ook kan je makkelijk een Facebook-vriend uitnodigen om deel te nemen aan
het evenement.

Direct marketing – In een brief, die we naar alle leden sturen, wordt een
persoonlijk bericht gegenereerd met daarin de informatie van hun laatste activiteit.
Met deze brief tonen we de waardering die ze verdienen.
In de brief zit een symbolisch lintje. Hiermee activeren we bestaande leden
om weer een keer deel te nemen.

Print – Om toekomstige vrijwilligers zo effectief mogelijk te benaderen adverteren we in het openbaar vervoer (bus/metro) en in de gratis dagbladen Metro en Spits.

Radio – Op de radio wordt een spotje afgespeeld van hulpbehoevende die hun waardering uitspreken. Dit zal te horen zijn tijdens de spitsuren. De doelgroep is op dit moment niet bezig met werk.

Jesse Amatsahip – 06 29 27 34 26

Romario Kowsoleea – 06 23 67 88 89


Videos attached to this case:

Amsterdam Cares – Appreciation

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo