Amsterdam Cares

By sandorw

Belongs to pitch: Amsterdam Cares

Probleem

De kracht van Amsterdam Cares is ook gelijk haar zwakte. Flexibel vrijwilligen. Slechts 10% van de ingeschreven vrijwilligers is daadwerkelijk actief. De reden hiervoor is dat bij deze grote groep flexibel vrijwilligen niet in het systeem zit.

Oplossing

Om er voor te zorgen dat de vrijwilligers ook op de lange termijn betrokken blijven bij Amsterdam Cares. Geven we hen na de eerste activiteit iets mee. Iets om hen te bedanken voor hun inzet. Iets wat zij, zonder echt bij stil te staan, in hun drukke levens veel gebruiken. En niet dus kunnen missen. Net zoals de hulpbehoevenden. Die jou niet kunnen missen.

We geven hen een pen! Een pen om hun ervaringen en verhalen achter de hulpbehoevende mee op te schrijven. Maar nog veel belangrijker. Het geeft ons een kans om direct met hen te communiceren.

Naarmate de inkt in de pen opraakt zal er langzaam een boodschap verschijnen:

“Bedankt voor je hulp! Wanneer zien we je weer?”

Op deze manier worden de vrijwilligers op een sympathieke manier herinnerd aan hun vorige vrijwilligersklus en de noodzaak om weer een keer terug te komen.

Amsterdam Cares. Vrijwilligen wanneer jou het uitkomt


Videos attached to this case:

Amsterdam Cares

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo