Amsterdam Cares goes social

By jasonensid

Belongs to pitch: Amsterdam Cares

Amsterdam Cares heeft genoeg leden maar niet genoeg actieve leden, het probleem is dat Amsterdam Cares maar een klein deel van de beschikbare communicatie middelen gebruikt. Dit gaan wij veranderen! Wij geven de communicatie kanalen aan de mensen waarom het draait. De hulpbehoevende. Zij gaan hun dagelijkse belevingen delen. Zo willen wij de doelgroep en de hulpbehoevende dichter bij elkaar brengen en betrokkenheid vergroten.

Verloop campagne:
Eerst word een DM naar het grote vrijwilligers netwerk van Amsterdam Cares gestuurd. Hierin staat hoe elk social media platform zijn eigen unieke beheerder heeft en wat voor unieke content hier te vinden is. Voorbeelden van sociale media platformen:
Op LinkedIn kan je Dakloze Ad van Daken volgen. Zijn profiel bestaat uit zijn werkervaring als dakloze. Zoals zijn ervaring die hij heeft opgedaan door voor de bijenkorf voor geld te bededelen. Maar hierin is ook te zien dat hij carriĆØre heeft gemaakt door nu de dakloze krant op die zelfde plek te mogen verkopen. De Vine account zal beheerd worden door Ricky van de Berg. Een jonge man van 14 jaar met ADHD. Zijn filmpjes kunnen gaan over de problemen met huiswerk en concentratie. Of hoe hij in 6 seconden makkelijk zijn volledige dag weet uit te leggen. Natuurlijk op een manier waarop alleen Ricky dat kan. En op ons twitter account zit onze kersverse Nederlandse staatsburger Salif Dio. Hij twitterd op zijn beste Nederlands over hoe hij ons koude kikker landje ervaart. Je krijgt via deze onverwachte kanalen een kijkje in het leven van deze unieke mensen.

Het unieke aan deze aanpak is dat de doelgroep -de vrijwilligers- ook direct kunnen communiceren met deze mensen en zo geƫnthousiasmeerd worden om weer mee te doen aan de evenementen van Amsterdam Cares.
Conclusie: Door de sociale kanalen van Amsterdam Cares in handen te geven van de mensen die echt het verschil uitmaken, brengen wij de vrijwilligers en hulpbehoevende dichter bij elkaar en is de drempel lager om naar evenementen te gaan.


Videos attached to this case:

Amsterdam Cares goes social

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo