Telfort Voordeeljager

Hoort bij de pitch: Telfort

Probleem
Telfort staat tegenwoordig meer bekend om het campagne gezicht ‘Hans’. Men is niet meer emotioneel verbonden met het merk zelf. De overkoepelende gedachte ‘meedoen in de wereld hoeft niet duur te zijn’ wordt ondergesneeuwd. Hoe maken we dit weer top of mind en het merk meer sympathiek?

Insight
Mensen hebben kortingskaarten, bijvoorbeeld voor de body shop. Hoe meer en vaker je koopt hoe meer korting, kadootjes en punten je krijgt. Maar vaak haal je dat ultieme voordeel niet eens, waarom help je niet iemand anders met korting geven en krijg je zelf ook nog eens wat?

Oplossing [ kern 100 woorden]
We introduceren de ‘Telfort Voordeeljager ’. Via deze handige telefoonapp kan je inloggen met je facebook en op gps basis zien of er iemand bijvoorbeeld bij jou in de buurt staat met een kortingskaart. Dan kan je diegene een berichtje sturen of je op zijn kaart kan meeliften. Als die persoon reageert dan kan je dus elkaar meeten bij de kassa om die voordeel te pakken, en natuurlijk je vondst delen op facebook. Simpel toch? Verder kan je in een handige overview alle kortingskaarten zien met de bijbehorende eigenaren en zelfs zoeken of er kortingskaarten bestaan voor je favoriete merk.
[ einde kern ]

Wat maakt het social en facebook?
Behalve dat het in het echte leven mensen bij elkaar brengt, werkt het ook goed online. Via facebook bieden we een platform aan ‘de Telfort voordeeljager hoek’ waaruit de app wordt gecommuniceerd. Mensen kunnen oproepen plaatsen om samen ergens af te spreken, bijvoorbeeld dat je samen kan reizen met iemand die wel een kortingskaart heeft bij de NS. Dit geeft Telfort een sympathiek en gezellig gevoel. Als je iemand gevonden hebt wordt een update geplaatst op je facebookwall met: “Ik heb zojuist een 40% korting gekregen bij de NS dankzij de Telfort Voordeeljager app” Met daarbij een link die naar de facebook platform verwijst. Ook worden er berichten via twitter gefiltert met de #voordeeljager zodat je ook via dat kanaal de verzoeken kan oppikken.

Daarnaast kan Telfort om de paar dagen een berichtje plaatsen over bepaalde kortingsacties en alle voordelen van een bepaalde kortingskaart laten zien. En kunnen er trofeeën worden gegeven aan diegene die het meeste deelt en voordeeltjes behaalt. Die kunnen dan bijvoorbeeld de deler van de maand worden en dan krijgen ze een kwartiertje gratis bellen van Telfort.

Sympathiek, simpel en vooral heel voordelig.

Beelden bij deze case:

Facebook app: Telfort Koopjesjager
Telfort Mobiele app
Mobiele app 2
Mobiele app 3

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen