Dissmatches

By martenjoost

Belongs to pitch: Red Bull Soundclash

De Red Bull Soundclash is ontstaan vanuit de eeuwenlange traditie van strijd binnen de muziekwereld. Bach vs Händel, New Orleans cutting contests, clash of the reggae soundsystems, MC battles.

Er bestaat nog een andere vorm van strijd, namelijk de diss. Rappers, maar ook rockers en popmuzikanten stoppen verwijzingen in nummers (of creëren hele songs) gericht op het uitdagen en voor lul zetten van 'concurrenten'.

Deze conversaties, die soms jaren in beslag kunnen nemen, zijn veelal grappig, soms ontzettend creatief, monden een enkele keer uit in geweld. Maar zijn bovenal altijd een geweldige marketingtool geweest om de buzz rondom participerende muzikanten op en aan te voeren.

Wij willen deze vorm van muzikale strijd nieuw leven inblazen rondom de Red Bull Soundclash.

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo