Be The Clash
Belongs to pitch: Red Bull Soundclash
De Soundclash van Red Bull is een vernieuwend muzikaal initiatief dat twee bands in 4 rondes muzikaal tegenover elkaar zet met een aandachtig publiek erbij. Deze clash vindt een paar keer per jaar plaats en er is een manier nodig om het event in de tussentijd levend te houden. Om dit te bereiken hebben wij besloten het anders aan te pakken. Geen standaard marketingcampagne die gauw vergeten wordt, maar een Red Bull idee op de Red Bull manier:
Met ‘Be the Clash’ wordt het evenement na het concert doorgezet. Het idee is om een online community op te starten waarbij muzikanten en fans zich kunnen verzamelen en hun eigen clashes houden. Denk aan een toegewijde pagina waar de principes van YouTube en Chatroulette worden gecombineerd en de ‘clash’ altijd centraal staat. Hiermee zet je ten eerste een leuk initiatief op voor muziekliefhebbers en heb je ook een middel dat de ‘clash’ in het bewustzijn houdt.
Dit initiatief is een unieke manier om je doelgroep te bereiken en past perfect binnen het overkoepelende Red Bull gevoel. Integratie met de grote Soundclash is makkelijk uit te voeren en er zijn ook talloze creatieve manieren om de doelgroep hierbij te betrekken.
Met dit initiatief laat Red Bull zien dat het absoluut thuis hoort in de muziekbranche, door een geweldig programma op te zetten voor muzikanten, liefhebbers en fans. Dit programma wordt bekrachtigd en ondersteund door het halfjaarlijkse evenement van Red Bull waarbij twee beroemde bands de Clash aangaan. Hiermee wordt de Soundclash geen concert maar een fenomeen: iets waar iedereen met een muzikale ziel vanaf weet en bij betrokken wil zijn.