YDA's SurvivorDrivers

By sofiebrouwer

Belongs to pitch: inshared-pitch

YDA’s SurvivorDrivers

Visie
The Young Drivers Academy gelooft dat voorkomen beter is dan genezen. Zij helpt beginnende automobilisten daarom veilig deel te nemen aan het verkeer tot én na het behalen van hun rijbewijs. Begeleiding begint in de lesauto en wordt voortgezet in je eigen auto.

Propositie
YDA streeft naar een afname van verkeerongelukken onder beginnende automobilisten door ze een eigen auto te geven.

Concept
Beginnende automobilisten die gevaarlijke kruispunten hebben overleefd gedenken.

Tone of voice
Vrolijk (in een dramatisch jasje)

Offline
Op gevaarlijke kruispunten hangen we posters op van leerlingen van YDA met de boodschap dat ze het hebben overleefd en dat ze al in het bezit zijn van een gloednieuwe auto. Bij de posters zijn bloemen en kaarsjes geplaatst zodat het op een herdenking van een verkeersslachtoffer lijkt.

Online
De stunt seeden op websites en blogs als Geenstijl, Nalden en Jaggle. En ook op sites van lokale nieuwsomroepen als AT5 en RTVNH.

Creatie: Sofie Brouwer & Janna Stolp

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo