Dankzij Google is ons volkslied altijd up to date

By creative_catalyst

Belongs to pitch: Project Re: Brief NL

Het bekende nummer '15 miljoen mensen' krijgt een update, en heel Nederland kan er aan meewerken, dankzij de diensten van Google. De afgelopen 20 jaar zijn er zoveel ontwikkelingen geweest, dat ook het Nederlandse 'volks'-lied met de tijd mee moet gaan. Via '17 miljoen mensen' kun je met foto's, steekwoorden, video's en nieuwsitems delen wat volgens jou nu typisch Nederlands is. Met deze input wordt het nieuwe lied en de bijbehorende videoclip gemaakt die continu up-to-date blijft.

Er is al een opzet voor het nummer gemaakt waarmee gewerkt kan worden. Na een bepaalde periode kan het nummer gebruikt worden als nieuwe commercial van de ING. Daarna blijft ’17 miljoen mensen’ gewoon live zodat het ‘volks-lied’ altijd up to date is.

Creatieven: Janna Stolp en Ben Langeveld

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo