Radio 4 || Klassiek leeft op 4

By sapswoude

Belongs to pitch: Radio 4

Wij spelen ons in op de Pay-off Klassiek leeft op 4.
Dit doen wij door leven te brengen in onze campagne, een interactie.

De doelgroep 35+ van tegenwoordig zijn hip en lopen mee met de tijd. Zoals wij bij onze ouders opmerkte
lopen hun steeds meer met nieuwe dingen als Iphone's en dergelijke. Wij bieden hun dan ook wat interactie
en zijn ons daarom gaan richting op nieuwe media.

Campagne deel 1 // De Infrontstore Projectie

Infrontstore projectie is bij vele nog niet bekend. Het is een scherm (beamer) waar zich iets op afspeelt. In, naast
of boven het scherm zitten beweging sensoren, deze vangt bewegingen op van langs lopende mensen. Wanneer
er dus iemand langs loopt zat het orkest op de beweging van het persoon dat langs loopt beginnen met spelen.
Daarbij word ook geluid gebruikt om de mensen rondom het scherm ook een boodschap mee te geven en hun
nieuwsgierig te maken. Dit scherm kan bijvoorbeeld geplaatst worden op de Dam in Amsterdam. Een veel bezocht
plein met vele andere acts. Mensen zullen verbaast staan.

Campagne deel 2 // Advertentie met interactie

De voorstelling begint over enkele minuten. Leg de Iphone op het aangegeven venster in de advertentie. Open
de app van Radio 4 en de rest wijst vanzelf. Heb je nog geen app dan kun je deze gratis downloaden in de app store.
Wanneer de app word aangeklikt en de Iphone op zijn plek ligt drukt men op play. Het orkest zal zich in de advertentie
laden en beginnen met spelen. Deze advertentie zal plaatsvinden in de NRC een veel gelezen krant volgens de
doelgroep omschrijving. Het zal mensen enthousiast maken, waardoor er een viral effect zal ontstaan. Op deze manier
zal deze advertentie zich automatisch doorgeven aan vrienden en kennissen van het persoon dat de advertentie heeft bekeken.

Stefan Apswoude & Jaap Grolleman

Images/PDFS with this case:

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo