War Child

Deadline: 14 Feb 2013

Brief

Upload je concept + rationale vóór donderdag 14 Februari 15:00 op JongeHonden.nl
Uitslag is dezelfde avond, 20:00 bij ons hondenhok Club NL in Amsterdam.

LET OP: Inleveren kan alleen nog maar digitaal!

Het werkt als volgt:

1.     Log in op JongeHonden.nl

2.     Ga naar 'werk toevoegen'

3.     Selecteer achter ‘hoort bij pitch’ de juiste pitch.

4.     Voeg vervolgens je afbeeldingen of videolink toe (youtube, vimeo of viddler)  Casemovie mag, maar max. 2 minuten (langer wordt niet gejureerd!).

Kick some ass!

Jury

We vonden het niveau goed met een paar flinke uitschieters. Wat altijd jammer is, is dat sommige teams de opdracht uit het oog verliezen. Dat resulteerde bijvoorbeeld in algemene campagnes voor War Child die verder niets met de keuze voor oorlogskinderen 40/45 te maken had. Dus dan kun je nog zo diep de uitwerking ingaan, maar off-brief blijft het.

Tip: leg regelmatig de briefing weer naast je idee. Een brieifing is niet alleen een vertrekpunt. Maar ook een checklist voor je eindproduct.

#1 Vaak zegt een beeld meer dan 1000 woorden. Dat geldt zeker voor dit idee. In een keer breng je de twee werelden bij elkaar, op een moment dat heel Nederland voor de buis zit. Boem! De slimme getargete aanpak om aandacht om te zetten naar conversie maakte het helemaal af. 

#2 Deze campagne slaagde er goed in de brug te slaan tussen oorlogskinderen toen en nu. Ze hebben allebei hetzelfde verhaal. Het monument visualiseerde dit op pakkende wijze.

#3 Wat ons aanspraak in deze aanpak is de passende en slimme middelenkeuze. Niets upload je verhaal op onze site etc. Maar schrijf je verhaal in een ouderwets boekje. Voor ons gevoel een hele goeie manier om ervoor te zorgen dat deze deze diep weggestopte verhalen bewaard blijven en hopelijk ook gedeeld worden.    

 

Participating dogs

HZeld Fabio Carst guidonut Joan Victor_Lee Marloes_Daniel sandorw dtenhove Mariska_Karlijn wezluntungan joostleek tombremerkamp creative_catalyst janna wesleyuyleman JvanCreij Cddc Sharon_Goldstoff jimmymars Gabriela_Nouws Matthijs Twindaen Madelien DanielAshkol wessellb SidvZ huub_tim DavidKoster JasperKorpes MariekeenVictor futureidiots AnneJUNIOR SiebeKruize Sharon_de_Groot Sheriff Rutger kardenne Jefta Ingmar ErikJanD marcelhaasdijk Auke JanenTim

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo