Radio 4

Deadline: 24 Mar 2011

Brief

Radio 4 vergrijst en wordt gepercipieerd als te elitair. Leeftijd en opleidingsniveau van de huidige luisteraar zijn te oud. De identiteit van Radio 4 sluit nu goed aan bij de kenners van klassieke muziek. De jongere liefhebbers van klassieke muziek voelen zich minder aangesproken. Zij vinden Radio 4 niet toegankelijk en oubollig. Terwijl de programmering (vooral overdag) juist meer laagdrempelig is geworden.

Ontwikkel een middelenvrije campagne, waarbij we een jongere doelgroep (35+) van liefhebbers aanspreken en voor hen de drempels verlagen door Radio 4 neer te zetten als een brede zender die midden in de samenleving staat en die prettig is om naar te luisteren.

Jury Marq Strooy en Robin Zuiderveld - creative directors Y&R NotJustFilm

"Leuke ideeën gezien. Alleen ook veel ideeën die lieten zien/horen hoe mooi klassieke muziek is, iets dat de doelgroep allang weet. De koppeling met Radio 4 ontbrak daarna. Veel nieuwe media concepten, maar echt een 'briefing krakende grote gedachte' ontbrak."

1. Nick & Pieter
"Dit idee zit goed op wat de doelgroep beweegt. Het maakt nieuwsgierig, Wij zouden wel willen weten welke muziek er dan onder de actualiteit wordt gelegd. Dus zouden we erop klikken. Mooi, simpel idee dat een goed gevoel meegeeft. En erg goed bij Radio4 past."

2. Stephan Apswoude & Jaap Grolleman
"Dit is een vernieuwende manier om de doelgroep te bereiken en dus past het goed bij Radio 4. Vooral erg geschikt om te koppelen aan de live radioconcerten. Een helder, simpel en goed idee."

3. Sjoerd Verbrugge
"Een slim en creatief bedacht idee. Helaas wil je de huidige doelgroep niet afstoten, daarom kan de klant dit niet uitvoeren. Desalniettemin een zeer creatief, goed idee."

 

Participating dogs

SorayaChakri Fabio Ingmar ErikJanD mroumen Sytsevliegen DesireeSchrijft SophiaOntwerpt JasperK Reinierwortman Huub DojoDingDong josine nphilipse Ruben_en_David sjoerdv sapswoude huub_tim

friends

  • XXS logo
  • DDB & Tribal Amsterdam logo
  • Artbox logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • Etcetera logo
  • TBWA logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Roorda logo
  • 51 North logo
  • Youngworks logo
  • Flexfirm logo
  • Selmore logo
  • Ogilvy logo
  • Havas Lemz logo
  • ConspiracySinc logo
  • Result logo
  • brandbase logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Energize logo
  • Smoke&Mirrors logo
  • Mensch logo
  • Influencer Marketing Agency logo
  • Boomerang Agency logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo
  • Capitola logo
  • Captcha logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Achtung logo