Radio 4

Deadline: 24 Mar 2011

Brief

Radio 4 vergrijst en wordt gepercipieerd als te elitair. Leeftijd en opleidingsniveau van de huidige luisteraar zijn te oud. De identiteit van Radio 4 sluit nu goed aan bij de kenners van klassieke muziek. De jongere liefhebbers van klassieke muziek voelen zich minder aangesproken. Zij vinden Radio 4 niet toegankelijk en oubollig. Terwijl de programmering (vooral overdag) juist meer laagdrempelig is geworden.

Ontwikkel een middelenvrije campagne, waarbij we een jongere doelgroep (35+) van liefhebbers aanspreken en voor hen de drempels verlagen door Radio 4 neer te zetten als een brede zender die midden in de samenleving staat en die prettig is om naar te luisteren.

Jury Marq Strooy en Robin Zuiderveld - creative directors Y&R NotJustFilm

"Leuke ideeën gezien. Alleen ook veel ideeën die lieten zien/horen hoe mooi klassieke muziek is, iets dat de doelgroep allang weet. De koppeling met Radio 4 ontbrak daarna. Veel nieuwe media concepten, maar echt een 'briefing krakende grote gedachte' ontbrak."

1. Nick & Pieter
"Dit idee zit goed op wat de doelgroep beweegt. Het maakt nieuwsgierig, Wij zouden wel willen weten welke muziek er dan onder de actualiteit wordt gelegd. Dus zouden we erop klikken. Mooi, simpel idee dat een goed gevoel meegeeft. En erg goed bij Radio4 past."

2. Stephan Apswoude & Jaap Grolleman
"Dit is een vernieuwende manier om de doelgroep te bereiken en dus past het goed bij Radio 4. Vooral erg geschikt om te koppelen aan de live radioconcerten. Een helder, simpel en goed idee."

3. Sjoerd Verbrugge
"Een slim en creatief bedacht idee. Helaas wil je de huidige doelgroep niet afstoten, daarom kan de klant dit niet uitvoeren. Desalniettemin een zeer creatief, goed idee."

 

Participating dogs

SorayaChakri josine sapswoude JasperK Reinierwortman Fabio nphilipse mroumen Sytsevliegen SophiaOntwerpt DesireeSchrijft huub_tim Ruben_en_David sjoerdv Huub DojoDingDong Ingmar ErikJanD

friends

  • DDB & Tribal Amsterdam logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • XXS logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • SuperHeroes logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • Youngworks logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Flexfirm logo
  • Roorda logo
  • 51 North logo
  • Havas Lemz logo
  • Achtung logo
  • Energize logo
  • L'eau logo
  • Born05 logo
  • Isobar logo
  • Alfred logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo
  • Capitola logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Result logo
  • ARA logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Wolfstreet logo
  • Mensch logo