Red Bull Pitch

Deadline: 04 Mar 2008

Brief



OMSCHRIJVING:
Ontwikkel een brand building event concept gericht, waarbij consumenten actief betrokken worden in de wereld van Red Bull. Vanzelfsprekend naadloos aansluitend op de merkwaarden, claim en merkpersoonlijkheid van Red Bull.
 WINNAARS:
1) Ron
2) Adinda & Judith
3) Mark Peeters & Vicent Rang
 

Claim Red Bull

Red Bull stimuleert lichaam en geest. Het is belangrijk dat het event zowel het lichaam als de geest (?creatie?, concentratie) activeert.

Pay-off

Red Bull, geeft je vleugels. De gedachte hier achter is dat wij mensen ?boven zichzelf laten uitstijgen?, zowel door lichaam als geest te stimuleren.

Winnende werk

1e prijs: Ron Engelbert (terug)

Red Bull High Fashion Event

Red Bull neemt haute couture wel heel erg letterlijk. Voor dit event ontwerp je namelijk je eigen high fashion! E?n voorwaarde; je moet er zo lang mogelijk mee in de lucht blijven hangen. Dit kun je testen op de dag zelf want dan gooien we je met je designjas of -rok uit een vijftig meter hoge bungykooi. Degene die het langst over deze vijftig meter doet, die wint het event. Uiteraard vallen ook de meest creatieve uitdossingen in de prijzen.

Communicatie

posters met de creaties in haute couture stijl zorgen voor een dikke knipoog naar de modewereld. Vooral voor het eerste event kunnen de deelnemers wel enige inspiratie gebruiken. Verder wordt uiteraard de datum en de locatie van het event vermeld.

Red Bull High FashionRed Bull High FashionRed Bull High FashionRed Bull High FashionRed Bull High FashionRed Bull High FashionRed Bull High Fashion

2e prijs: Adinda de Boer & Judith ten Velden(terug)

Rhythm of Redbull Event

Gebruik al je creativiteit om van (een) RedBull blikje(s) een ingenieus muziek instrument te maken.

Kom bij het openluchttheater in het Vondelpark jammen. Solo, als band of als volledig orkest.

Wie de meest funky sounds cre?ert wint terplekke een jamsessie met de Jeugd van Tegenwoordig.

Klik hier voor de PDF.

3e prijs: Mark Peeters & Vicent Rang (terug)

Red Bull Rocket Event.

De deelnemers bouwen een raket van het liefst licht materiaal, bijvoorbeeld polyester. De raket moet drie onderdelen meegaan. Namelijk ?THE RING OF FIRE? , ?MOVING TARGET? en ?BULL?S EYE?.

De raket wordt bevestigd op een holle buis waar het lucht doorheen komt. Ook de raket heeft een holle buis nodig die een net wat grotere afmeting heeft als de buis waar het lucht doorheen komt. De deelnemer(s) springen vervolgens van een stellage af op het luchtkussen dat aangesloten is op de buis zodat de raket wegschiet. Omdat de deelnemers bij elk onderdeel moeten richten is de buis waar het lucht doorheen gaat beweegbaar.

THE RING OF FIRE: Des te hoger de raket in de ringen komt des te meer punten je verdient.

MOVING TARGET: Op bewegende platen staan punten. Hoeveel punten je hier haalt hangt af van welke plaat je raakt.

BULL?S EYE: Je wint de meeste punten door zo dicht mogelijk bij de bull?s eye te te komen.

Punten worden gescored met de best werkende ?n meest creatieve raket. De deelnemers kunnen dus ook punten scoren door een zo orgineel mogelijke raket te knutselen met matchende outfit.

Het Red Bull Rocket Event vindt plaats op een voor publiek makkelijke te bereiken en te bekijken locatie zoals de dam of het vondelpark.

Red Bull Rocket Event Klik hier voor de PDF
 

Participating dogs

killerhis Timnr5 IsabelFelice

friends

  • DDB Unlimited logo
  • Made For Digital logo
  • The Boardroom logo
  • dept logo
  • Dorst & Lesser logo
  • Qontentmatters logo
  • Artbox logo
  • 51 North logo
  • SuperHeroes logo
  • Born05 logo
  • TBWA logo
  • 180Kingsday logo
  • MediaMonks logo
  • Dawn logo
  • Ogilvy logo
  • Fitzroy logo
  • Boomerang Agency logo
  • VIRTUE (the creative agency by VICE) logo
  • Roorda logo
  • Capitola logo
  • Sunshine and sausages logo
  • Alfred logo
  • ARA logo
  • Wolfstreet logo
  • Eigen Fabrikaat logo
  • Lemon Scented Tea logo
  • Mensch logo
  • &samhoud media logo
  • L'eau logo
  • Energize logo
  • Today is Canday logo
  • Joe Public logo
  • Sizzer logo
  • Unbranded logo
  • Isobar logo
  • Leo Q logo
  • The Odd Shop logo