#wheeliepop

Hoort bij de pitch: Veilig Verkeer Nederland

De doelgroep zit kijkt geen tv meer, nee ze zijn te vinden op hun smartphone of op youtube. Hier gebeurd alles en volgen ze de mensen die ze leuk/interessant vinden. Hier wordt door ze over gepraat.

Helaas geven niet alle vloggers het goede voorbeeld wat betreft fietsen en veiligheid, (filmen/mobiel). De doelgroep ziet dit dus ook, en associeert dit met normaal. Niet oke! Daarom willen wij samen met de bekendste prank youtube kanaal de challenge lanceren.

'Pop their wheelie'

StukTV pakt youtubers die bezig waren met volgen/smartphone gebruik op de fiets. Hoe? Door hun 'Wheelie te poppen'. Ze versieren de fiets op een grappige/creatieve manier. Vervolgens spreken ze de boodschap uit, zet deze challenge voort! De youtubers die gepopt zijn maken hier vervolgens weer content over. En zo is de #wheeliepop geboren!

Op instagram komt een account (met in de biografie de link naar de app Wheelie Pop), speciaal voor alle foto's en filmpjes dat de doelgroep upload onder de #wheeliepop. De fiets met de meeste likes wordt vervolgens geïllustreerd en in de app geplaatst als optie bij het behalen van een X aantal muntjes.

Zo wordt het voor de doelgroep leuk om op te letten of hun vrienden niet toevallig met hun telefoon bezig zijn, tijdens het fietsen. Zo wel, weten ze precies wat te doen!
De 'straf' die de persoon krijgt is creatief/leuk en met een duidelijke boodschap. Jij ziet je omgeving niet, nou dan zorgen we ervoor de omgeving jou MOET zien.

*De naam van de app wordt vanaf het begin af aan gecommuniceerd
*Wij geloven dat we binnen een jaar, op deze manier, de 30.000 downloads kunnen halen.
*We maken de doelgroep ervan bewust dat je smartphone gebruiken op de fiets gevaarlijk is en vooral niet oké. Door hier een challenge van te maken, maken de jongeren elkaar ervan bewust samen met de youtubers.

Videos bij deze case:

Wheeliepop

https://vimeo.com/218448883

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen