Selected by Libris

Hoort bij de pitch: Libris

De boekhandels die bij Libris zijn aangesloten zijn onafhankelijk en lokaal. Dit is de kracht van deze boekhandels. En dit kan alleen maar beter worden door Libris. Een grote en gewaardeerde naam, bekend om zijn kwaliteit.

We gaan het onafhankelijke en lokale karakter van de boekhandels versterken door de naam van Libris. Niet door te zeggen dat ze onderdeel zijn van Libris, maar dat ze geselecteerd zijn door Libris. Een kleine nuance, maar met groot verschil. Het wordt een keurmerk: Selected by Libris.

De campagne wordt gelanceerd met een gezamenlijk boek, met verhalen van alle Libris boekhandels. Verhalen van gepassioneerde ondernemers, ondernemers die gek zijn van boeken, ondernemers die gedichten kunnen schrijven over de geur van papier. Een boek dat boek moet ademen.

Maar deze verhalen kunnen voor meer worden gebruikt. De boekhandelaren kunnen deze verhalen inzetten bij lokale nieuwsbladen of outdoor reclame. Libris kan zelf met een groter budget deze verhalen omtoveren tot persoonlijke videoportretten of radiocommercials.

Daarnaast gaat het ‘selecteren’ door. Boekenleggers met een citaat uit boeken die weer geselecteerd zijn door geselecteerde Libris boekhandels; elke boekhandel verschillende citaten, bijvoorbeeld van een lokale schrijver. Of een ander citaat op een ansichtkaarten; voor elke gelegenheid een citaat uit een boek.

Door het ‘keurmerk’ Selected by Libris te gebruiken krijgen de verhalen van de lokale ondernemers een stuk meer waarde.

Beelden bij deze case:

Selected by Libris
Selected by Libris
Selected by Libris
Selected by Libris
Selected by Libris
Selected by Libris
Selected by Libris

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen