Amsterdam in het groen

Hoort bij de pitch: Gemeente Amsterdam

Naam van de campagne:
‘Amsterdam in het groen’

Slogan:
‘Hoe groen ben jij, Amsterdammer’?

Rationale:
Een duurzaam en groen Amsterdam gaat alle Amsterdammers aan het hart, maar hoe draag je nou als Amsterdammer je steentje bij en zorg je ervoor dat jouw mede Amsterdammers dat ook doen?

Duurzaamheid staat nog te ver van de mens af, onze producten waarderen we op duurzaamheid, maar onszelf niet. Terwijl wij juist directe invloed op het milieu uitoefenen. En daar komt nu verandering in. Door op een speelse manier mensen te activeren en enthousiasmeren maken we het woord duurzaamheid begrijpelijk en tastbaar.

Door mee te doen aan de test ‘Hoe groen ben jij’ krijgen de mensen inzicht in hun huidige persoonlijke duurzaamheid en krijgen ze zo een score toegewezen. We geven vanuit de gemeente Amsterdam de al bestaande leuke en slimme tools, tips & tricks waardoor de mensen nog groener kunnen worden. Via het mobile platform kan de Amsterdammer verder groeien in zijn/haar duurzaamheid en vrienden, buurtbewoners, bedrijven en clubs uitdagen om dit ook te doen. Zo zorgen we ervoor dat iedereen in Amsterdam wordt aangestoken met het ‘Hoe groen ben jij’ virus. En hoe groener je leeft des te meer punten en prijzen je kunt winnen, zoals kortingen bij een biologische supermarkt in jouw buurt. Simpel toch? Op deze manier sluiten mensen zich aan bij de beweging ‘Amsterdam in het groen’.  Wat een klein beetje gamification wel niet kan doen!

Kick-off event: ‘Een groen begin is het halve werk’ - Op 2 januari begint heel Amsterdam groen. Dus geen autoverkeer in de stad, een extra dikke trui aan in plaats van de verwarming hoog en een keer een dagje geen vlees.

Beelden bij deze case:

Mockup van het mobile platform

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen