Eneco sleept je er doorheen

Hoort bij de pitch: Eneco

Eneco is op zoek naar een nieuw loyaliteitsinitiatief. Het is voor een bedrijf in de energie markt erg moeilijk om klanten loyaal te maken, helemaal als er relatief weinig contact momenten zijn tussen klant en bedrijf. Daarom presenteert Eneco: ´Eneco sleept je er doorheen’’. Eneco is de vriend of vriendin die je niet vaak ziet, maar wel altijd voor je klaar staat wanneer je hem/haar nodig hebt. Eneco zal op momenten dat de klant het niet verwacht klaarstaan met een adequate oplossing voor een tijdelijk probleem. Wanneer zo’n actie gedaan wordt door Eneco, krijgen de klanten via de Eneco-app een notificatie hierover op hun mobieltje. Voorbeelden hiervan kunnen zijn: Op bijvoorbeeld koningsdag, zal Eneco energie opwekkende laadpunten neerzetten voor telefoons. De mensen moeten fietsen, hiermee wekken ze energie op en daarmee wordt hun telefoon opgeladen. Daarnaast zet Eneco wifi ballonnen in om in tijden van slechte verbinding hun klanten uit de brand te helpen. Een ander voorbeeld is gedurende een strenge winter, met veel vertragingen van de treinen door de sneeuw, op verschillende stations in Nederland een gratis kopje koffie bij de kiosk of dekens uit te delen. Dit kan ook groter aangepakt worden door bijvoorbeeld een Eneco tent neer te zetten op de perrons of net buiten het station die zo luxe ingericht kan worden als Eneco nodig acht. Onder dit concept zullen nog veel meer concrete acties bedacht kunnen worden, zolang ze maar voldoen aan de regel: ‘de klant helpen, op een moment dat ze het niet verwachten.’. De loyaliteit van de klanten naar Eneco toe zal enorm groeien. Dit onder de noemer wie goed doet, goed ontmoet.

Beelden bij deze case:

De winter... Eneco sleept je er doorheen

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen