Groene Dromen

Hoort bij de pitch: Eneco

ENECO
Eneco wil een nieuwe loyaliteitscampagne die beter in de behoefte voorziet van vaste klanten.

DOEL
Een diepere betrokkenheid creëren met Eneco en de consument helpen om beter om te gaan met hun energieverbruik.

INSIGHT
Klanten willen zoveel mogelijk geld besparen op hun energieverbruik. Hiermee beloon je jezelf alleen op korte termijn en moet je het jaar erna weer dezelfde moeite doen. Sparen op je energieverbruik moet op lange termijn beloont worden en ook makkelijker gemaakt realiseerbaar.

CONCEPT
Groene Dromen is een plan dat zuinig zijn met je energieverbruik én een lange termijn lidmaatschap bij Eneco beloont met het realiseren van toekomstige investeringen in groenere energie bij de klant.

IDEE
Eneco investeert in Groene Dromen.

MEDIA
- Eneco App
- Eneco Website
- Direct mailing via e-mail of post

HOE?
1. Bij de energieafschriften worden klanten door Eneco benadert via Direct Mailing. Wanneer de klant (a) geld terug krijgt of (b) moet bijbetalen bepaalt de toon waarop Eneco spreekt. Bij a wordt de klant benaderd met een felicitatie en de optie om het bespaarde geld door te investeren in Groene Dromen. Bij b krijgt de klant tips en een stappenplan om volgend jaar nog zuiniger om te gaan met het energieverbruik.

2. Allebei de mailingen leiden naar een aangepast energielabel. Hierin staan de bekende opties zoals zonnepanelen en dakisolatie, maar voegt Eneco ook eigen Toon toe. De klant kan hier invullen wat de huidige situatie is en kan bepalen wat voor hun de eerste stap is naar Groene Dromen. Dus zuiniger omgaan met energieverbruik.

3. Wanneer de klant bereid is om te gaan investeren in hun Groene Dromen komen ze in een overzicht terecht met hun starttarief. Hierin wordt het gespaarde bedrag van stap 1a in verwerkt, maar ook de eventuele tegemoetkoming die Eneco kan bieden, gebaseerd op de duur van hun lidmaatschap. (Dit geld kan alleen besteed worden binnen Eneco, dus wordt niet op de rekening gestort van de klant).

4. De klant kan op eigen termijn beslissen wanneer dit geld geïnvesteerd word om een Groene Droom te gaan realiseren.

5. Awareness creëren door de stad met de meest gerealiseerde groene dromen te benoemen tot Groenste stad.

Beelden bij deze case:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen