THE GREEN GAME

Hoort bij de pitch: Eneco

Het concept in een notendop

Vanuit de missie van Eneco zien wij kansen in het versterken van het onderscheidend vermogen van Eneco m.b.t. de core-business. Iedereen voorzien van duurzame energie. Stroom is voor iedereen hetzelfde. Dus waarin onderscheid Eneco zich van andere energieleveranciers?

The Green Game is een strategisch- en verbindend concept, speciaal ontworpen voor Eneco.

Dit concept is gebaseerd op de insight dat consumenten veel waarde hechten aan productbeleving. De consument verlangt naar zekerheid- en bevestiging al voordat de aankoop heeft plaatsgevonden.

Centraal in het concept van The Green Game staat ‘’gamification’’.

Met gamification is het mogelijk om in een kort tijdsbestek iets te leren, kennis over te brengen of een emotie op te wekken (plezier), waardoor je het gedrag van consumenten kunt beïnvloeden.

Door middel van deze game kan er een grote doelgroep bereikt worden. Zowel bestaande als nieuwe potentiële klanten, jong & oud, gezinnen of alleenstaanden.

Dit concept draagt bij aan klantloyaliteit, omdat de game zorgt voor verbinding met eerder genomen initiatieven door Eneco op het gebied van loyaliteitsprogramma’s. De game is overkoepelend en maakt de connectie tussen het bereiken van huidige- en nieuwe klanten, waarbij deze tegelijkertijd beloont worden voor het nemen van de eerste stap naar duurzaamheid in samenwerking met Eneco.

De game werkt hierdoor zowel op de korte - als op de lange termijn.

Op de korte termijn voor bestaande klanten die al een beschikken over een TOON in huis. Zij zullen exclusieve aanbiedingen/kortingen ontvangen voor duurzame producten en artikelen, te vergelijken met een VIP treatment. Op de lange termijn; ook de jongere doelgroep wordt bereikt met de game. Momenteel bevinden zij zich nog niet binnen de doelgroep die een keuze moeten maken voor een energieleverancier. Aangezien zij zich over een aantal jaar wél binnen deze doelgroep bevinden, is er op deze manier een top- of- mind positie gecreëerd, wat uiteindelijk leidt tot herkenning, vertrouwen in het merk én product en daarmee een positieve houding ten aanzien van Eneco. Met als logisch gevolg meer (potentiële) loyale klanten.

Lieke, Anneke & Youri.

Beelden bij deze case:

THE GREEN GAME
THE GREEN GAME
THE GREEN GAME
THE GREEN GAME
THE GREEN GAME
THE GREEN GAME
THE GREEN GAME
THE GREEN GAME

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen