Dankzij Google is ons volkslied altijd up to date

Hoort bij de pitch: Project Re: Brief NL

Het bekende nummer '15 miljoen mensen' krijgt een update, en heel Nederland kan er aan meewerken, dankzij de diensten van Google. De afgelopen 20 jaar zijn er zoveel ontwikkelingen geweest, dat ook het Nederlandse 'volks'-lied met de tijd mee moet gaan. Via '17 miljoen mensen' kun je met foto's, steekwoorden, video's en nieuwsitems delen wat volgens jou nu typisch Nederlands is. Met deze input wordt het nieuwe lied en de bijbehorende videoclip gemaakt die continu up-to-date blijft.

Er is al een opzet voor het nummer gemaakt waarmee gewerkt kan worden. Na een bepaalde periode kan het nummer gebruikt worden als nieuwe commercial van de ING. Daarna blijft ’17 miljoen mensen’ gewoon live zodat het ‘volks-lied’ altijd up to date is.

Creatieven: Janna Stolp en Ben Langeveld

Beelden bij deze case:

Het idee in 1 zin.
15 miljoen mensen (1996)
Zo blijft het volkslied altijd up to date
17 miljoen mensen

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen