Canal Company zet de Amsterdamse grachten weer op de kaart.

Hoort bij de pitch: Briefing Canal Company

Een
kopje koffie, een dagblad en nog even snel inchecken. Daarna op zoek naar een
rustig plekje in de trein. Niet in de stilte coupé, daar mag je niet kletsen.
Na alle nieuwsfeitjes, familieberichten en het in toom houden van de kinderen
worden de verwachtingen van het dagje uit naar Amsterdam besproken. Er zal
sinds het laatste bezoek aan de stad veel veranderd zijn. Toch maar even op
Google Maps kijken welke route het beste gelopen kan worden…

Een bekend scenario voor de Nederlandse toerist.
Dit is tevens een fijne inhaker voor de Canal Company. We zetten de grachten
weer op de kaart en beginnen met de activatie in Google Maps, daar waar de
Nederlandse toerist te vinden is voordat zij een bezoek brengt aan de
hoofdstad. Als in Google Maps gezocht wordt naar ‘Amsterdam centrum’ zal de
Canal Company de kaart overnemen. Het scherm van de bezoeker vult zich met
stromend water en er varen Canal Company boten voorbij. Als de herkenbare
highlight pins gedaald zijn wordt de kijker getrakteerd op 400 cent korting op
een rondvaart. Ze hoeven daarvoor alleen maar in te checken op de
Facebookpagina van de Canal Company. [Foam
1, 1.2]

Om de actie offline door te voeren zullen de
herkenbare Canal Company pins domineren in de skyline van Amsterdam. De
ballonnen hangen hoog in de lucht en geven aan op welke plekken
bezienswaardigheden te vinden zijn. Op deze manier wordt het centrum van
Amsterdam een real-life kaart en zal de Canal Company meer naamsbekendheid
krijgen. [Foam 2, 2.2]

Ook stadskaarten worden overgenomen. Transparante
stickers die bedrukt zijn met de highlights kunnen over de bestaande kaarten
heen geplakt worden. [Foam 3, 3.2]

Daarnaast heeft eenieder de mogelijkheid om de
gratis Canal Company app te downloaden. Hiermee kunnen ze tijdens de rondvaart
extra informatie krijgen over de highlights tijdens de rondvaart. [Foam 4]

Slogan: Canal Company, het boegbeeld van Amsterdam.

Beelden bij deze case:

Canal Company
Foam_1
Foam_1.2
Foam_3.1
Foam_3.2
Foam_2
Foam_2.2
Foam_4

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen