Het museum op water

Hoort bij de pitch: Briefing Canal Company

Big ideaIn het kader van het 400 jarig bestaan van de grachtengordel, profileert Canal Company zich als het museum op water. Vanaf het water bekijk je alles anders. De grachtengordel heeft namelijk vele “kunstwerken” en historische momenten te bieden tijdens de tour. Een nieuw begrip en imago dat door Canal Company geclaimd wordt. De tour neemt je mee in de historie en het hedendaagse van Amsterdam.De rondvaart tour van Canal Company wordt door de Nederlander beschouwd als iets voor de buitenlandse toerist. Ze voelen zich niet aangesproken. Canal Company claimt het museum op water te zijn en onderscheidt zich daarmee. Om zo de doelgroep aan te spreken, de Nederlanders die een dagje op stap zijn in Amsterdam. Thuis, onderweg en in de stad wordt de doelgroep geprikkeld om Amsterdam op een andere manier te bekijken. Vanaf het water.De ingezette media zijn guerrilla, abri/billboard en een online promo. Canal Company is online te vinden onder de zoekterm Musea, en is als promo te vinden op o.a. de website Uitburo Amsterdam. Op Amsterdam Centraal wordt bij aankomst de abri getoond. Deze hangt op het station en maakt bezoekers die met de trein aankomen attent op het museum op water. In de grachten van Amsterdam wordt de guerrilla verspreid. Het spoort de kijker aan aan om de grachten eens anders te bekijken. Het biedt de doelgroep een nieuw perspectief aan de rondvaart tour van Canal Company. Het idee is nog maar het begin van een imago campagne dat veel mogelijkheden biedt om in de toekomst uit te groeien tot een nieuw begrip!

Pay off: 
“Het museum op water. Canal Company.”Eva Roos & Frank Ouwerkerk

Beelden bij deze case:

Het museum op water
Het museum op water
Het museum op water
Het museum op water
Het museum op water

Reacties op deze case:

Login (of Registreer) om een reactie te plaatsen