Over JongeHonden

De reclamebranche is een van de lastigste vakgebieden om een goede start in te maken. Talent helpt natuurlijk enorm, maar dan moet je wel de kans krijgen om jezelf te laten zien. Stichting JongeHonden helpt je daarbij. Door pitches te organiseren, zodat je kunt werken op ├ęchte klanten en kans maakt op een reis naar het reclamefestival in Cannes; en door creatieven bij elkaar te brengen op mappenavonden, speeddates en workshops. Voor je het weet heb je een knallend goed portfolio onder je arm en ben je wegwijs in de wereld die reclame heet.


Lid worden

Iedereen die zich JongeHond voelt, kan lid worden. Het kost niets en je bent gegarandeerd als eerste op de hoogte van alles wat we organiseren. JongeHond zijn is geheel vrijblijvend, maar hoe actiever je deelneemt, hoe meer je uit je lidmaatschap haalt. Niet alleen zijn de pitches, workshops en mappenavonden bijzonder leerzaam, je komt ook in contact met andere creatieven.

Deelnemers van pitches mogen niet ouder zijn dan 28 jaar. Je kunt je inschrijven door jezelf hier aan te melden.


Het bestuur

Stichting JongeHonden wordt geleid door een groep enthousiaste jonge creatieven, strategen, designers en planners. Zij zetten zich naast hun baan vrijwillig in voor de Stichting. Ieder heeft zijn eigen vakgebied en ambities, maar een ding hebben ze allemaal gemeen: de drang om hun passie voor het vak over te dragen op anderen.

Het bestuur vergadert wekelijks over de status van alle lopende projecten. Daarnaast is het dagelijks bezig met het organiseren van activiteiten en het binnenhalen van opdrachtgevers en sponsoren. Ieder bestuurslid zit max twee jaar, zodat er genoeg ruimte is om alle kennis over te dragen op de volgende lichting. Zo probeert het bestuur het voortbestaan van JongeHonden te garanderen. Als je vragen en/of opmerkingen heb, mail of bel ons gerust!


Grote Vrienden en Kleine Vrienden

Stichting JongeHonden zou nooit kunnen bestaan zonder het warme hart van onze grote en kleine vrienden. Deze vrienden zijn een selectie van Nederlands beste reclame bureaus en mediabedrijven. Zij sponsoren ons een jaar lang waardoor wij jaarlijks onze activiteiten kunnen doorzetten en zo jonge honden de beste hulp kunnen bieden in hun creatieve opstart.

Dankzij deze vrienden hoeven we niet al onze energie en tijd te stoppen in sponsorwerving (het kost best wat om 40 jonge honden naar Cannes af te reizen). En kunnen we daardoor naast pitches nog veel meer andere activiteiten organiseren.

Kortom; onze vrienden zijn te gek. Als bedankje voor deze enorme vriendendienst, prijken ze niet alleen op onze site, maar ook op allerlei andere communicatiemiddelen (nieuwsbrieven, bus, T-shirts, enz.). Want iedereen mag weten wie er achter Stichting JongeHonden staat.

Ook onze vriend worden? Stuur dan een mail naar info@jongehonden.nl.


We're on fire!

Jongehonden houdt wel van een vuurtje stoken. En dankzij onze vrienden van Maxilia, die o.a. aanstekers bedrukken, kan JongeHonden zich nu spreaden like wildfire. Via maxaanstekers.nl sponsoren zij ons met 500(!) unieke one of kind limited edition en fully customized pocket size aanstekers speciaal gemaakt voor de "One Hell of a Party" in Cannes. Fire it up!